Sabi Sushi Hinna feirer 10 års jubileum

Dreamteam: Sebastian, Séfora og Dante på Hinna Sabi.
Del på Facebook
Et bra team

Dersom du har vært innom Sabi Sushi Hinna, har du med stor sannsynlighet truffet på den blide portugisiske lederen av restauranten, Séfora. Hun har vært med siden oppstart i 2013 og ser frem til å følge videre utvikling på Sabi og Hinna med sitt team.

Ingrid smistad nyland
ing_smi@hotmail.com

Sabi Sushi kjeden er kjent for råvarer av ypperste kvalitet. Restauranten på Hinna åpnet dørene 4. oktober i 2013, og var den tredje filialen som ble åpnet i Stavanger. I dag består Sabi Sushi kjeden av nærmere 35 filialer over hele landet.

I vår fikk Sabi Sushi Hinna nye eiere. Det er tidligere konsernleder i Sabi Sushi kjeden, Eva Scheel Idsøe som sammen med mannen og en annen partner har overtatt driften på Hinna.

– Jeg var konsernleder i Sabi Sushi kjeden i 6 år, og var og er veldig glad i konseptet. Hinna Sabi står mitt hjerte nært og jeg kunne ikke slippe det helt når jeg skulle gå av med pensjon. Jeg hadde lyst å drive det videre, og derfor kjøpte vi restauranten. Take-away biten er lik for hele kjeden, men restaurant biten kan man i tillegg til Sabi menyen, ha en inhouse meny. Det gjorde det ekstra spennende, forteller ny eier Eva Scheel Idsøe.

Serviceinnstilt
I restauranten på Hinna er det portugisiske Séfora Correia (35) som står for den daglige driften. Hun har vært leder av restauranten siden oppstart for 10 år siden.

– Hun er utrolig flink med folk og serviceinnstilt, og er mye av grunnen til at våre stamgjester kommer tilbake. Nå har vi også fått et nytt og bra team med kokker som fungerer veldig bra, sier Scheel Idsøe.

Séfora Correia er fra Lisboa i Portugal og er utdannet innen ledelse og turisme. Hun startet på Sabi Sushi på Forus i 2011 og har siden jobbet i Sabi Sushi kjeden.

– Jeg synes det var spennende med restaurant-biten på Hinna, og hadde lyst å følge konseptet videre. Jeg liker å være med og se prosjekter vokse og utvikle seg. I tillegg trives jeg godt og får jobbe med mange dyktige mennesker innenfor sushi-bransjen, forteller en smilende Séfora Correia.

Nyheter
Under Covid ble det full stopp for arrangementer i restauranten, men Séfora kan fortelle at de nå har startet opp igjen med nye tilbud og eventer.

– Vi har blant annet startet med Sushi kurs og Dinner Club. I Dinner Club lager vi en set meny (finn et annet ord) med vinpakke, og får inn en gjestekokk. Første kveld med det nye konseptet var 26. oktober i år. Da kom en erfaren sushi-kokk fra Sveits som laget en 6 retters meny med vin. Det var veldig populært, sier Séfora og legger til:

– I tillegg har vi fått Bento Box på menyen. Bento Box er en tradisjonell japansk matboks med flere kammer. Konseptet går ut på at kokken bestemmer innholdet i boksen, som er en kombinasjon av ulike varmretter og sushi. På den måten får man prøve litt forskjellig. Det har vært en suksess på restauranten i Oslo.