Belltech blir iteam

Salgsansvarlig: Johnny Hinna utenfor butikken i Gausel sentrum.
Del på Facebook
Navnebytte i Gausel sentrum

Har du kjørt gjennom Gausel sentrum har du sikkert lagt merke til navnet Belltech.  Firmaet har vært lokalisert der siden 1994, men historien startet noen år før det.  I en kjeller hjemme hos mor og far i Grannesveien.  Tre kamerater gikk på datalinjen på Distriktshøgskolen og begynte i det små å importere datamaskiner og utstyr fra Asia og USA.

GRETHE ERIKSEN
grethe.eriksen@outlook.com

Historien er unik.  Så unik at Riksantikvaren nylig har vært og sikret seg bilder og informasjon om et av de første datafirmaene i byen. Som fremdeles eksisterer over 30 år senere.

Det lille firmaet vokste jevnt og trutt.  Ikke så mye i antall ansatte – men i omsetning.  I dag er de 4 ansatte.  Alle er kamerater og 3 av dem brødre.

Egentlig var de fornøyd med størrelse og inntjening, men lot seg til slutt overtale til å bli inkorporert i et større selskap med høyere ambisjoner. Belltech ble formelt en del av iteam i begynnelsen av mai.  Lokaliteten er den samme i Gausel sentrum.

iteam er et av Norges raskest voksende IT-selskaper med 33 lokasjoner fra Svalbard i nord til Kristiansand i sør og har en bred portefølje av IT-tjenester og kunder. Blant annet er konsernet allerede en betydelig leverandør til havbruksnæringen og maritim næring langs kysten av Norge. I tillegg er firmaet en stor tjenesteleverandør innen helse, bygg og anlegg.  Belltech har allerede en god kundeportefølje lokalt innen legesentre og tannleger foruten et par av de større selskapene innen oljesektoren. De selger også til private og er kjent for god kundestøtte.

– iteam sitt motto «Global IT lokalt» passer veldig godt med den filosofien vi alltid har hatt, nemlig å være en lokal og lett tilgjengelig leverandør, forteller salgsansvarlig Johnny Hinna. Som en del av iteam tilføres vi ny kompetanse, kraft og kapital som lokalt vil merkes gjennom et bredere utvalg, bedre innkjøpsbetingelser samt enda bedre og smartere tjenester. Vi beholder samme telefonnummer og tilgjengelighet som før. Kundene skal ikke måtte ta noen omvei via en «nasjonal helpdesk» for å få den hjelpen de trenger.

– Belltech har siden oppstarten i 1991 alltid hatt kunden i fokus og vi er overbevist om at dette vil styrke firmaet og komme våre kunder til gode, forteller salgsansvarlig Johnny Hinna.  – Så håper vi at vi kan fortsette å ha kontor i Hinna bydel og ikke blir så store at vi må flytte.  Her bor vi og her jobber vi!