Ombygging og nyåpninger på Stadionparken

Helgø Meny har flyttet inn i nye lokaler på Stadionparken
Del på Facebook
Det skjer mye spennende på Stadionparken for tiden.

I april flyttet Helgø Meny til motsatt ende av Stadionparken. Nå befinner de seg i samlet flokk med både Rema 1000 og Vinmonopolet. I lokalene til Helgø Meny åpner både Europris og SATS treningssenter i løpet av høsten. Flere nye spisesteder er også planlagt på det ombygde senteret.

Tekst og foto: Cecilie Skram Gil – ceciliegil@gmail.com

Fra å ligge på hver sin kant av senteret er nå dagligvaretilbudet samlet i samme enden. Helgø Meny har tegnet en 15-års kontrakt med eierne av Stadionparken, som er en stor trygghet for senteret, og har bygget opp en helt ny butikkutforming som de ikke har hatt tidligere.

Nye spisesteder

I lokalene til Cerveceria gjøres det nå klart til en helt ny spiseplass for befolkningen i Hinna kommunedel. Senterleder Inger Ognedal Egeland forteller at restauranten skal mer eller mindre rives ned og bygges helt om.

-På dagtid vil vi få et lunchkonsept og på kveldstid vil de antakeligvis skifte til et kveldskonsept, forteller hun.

-Vi vil også få inn et bakeri i de gamle lokalene til Vesla og Broremann, sier Egeland. Hun forteller videre at de ønsker bespisning langs hele fronten av Stadionparken, og at i området hvor de gamle panteautomatene til Helgø Meny står, er det også lagt til rette for et spisested.

-Målet er å legge til rette for utadrettet virksomhet som kan skape den gode torgfølelsen og uteservering i front av senteret.

SATS og Europris skal inn på senteret

I de gamle lokalene til Helgø Meny blir det gjort om for treningssenter og for Europris. -Vi har lenge ønsket noe som kan dra mennene også ned til Stadionparken, så Europris vil bli et godt tilskudd til hele familien, sier Egeland.

Egeland tror at SATS kan være et bra konsept for både dem som er forretningsreisende, når det tar seg opp igjen, og som ønsker å trene på flere sentere i landet.

Mange som ønsker å etablere seg

Senterlederen sier hun aldri har opplevd større pågang enn nå av folk som ønsker å etablere seg på senteret.

Hva kommer dette av?

-Vi ser en stor vekst i 2020, samt hittil i år, og jeg tror at Stadionparken oppleves som «koronavennlig» i form av store areal. Dette er et handlesenter, kontro et kjøpesenter, og vi opplever ikke at folk henger i gangene. Kundene går til de butikkene hvor de skal gjøre innkjøp, for så å dra videre, sier hun.

-Kundene sier de føler seg trygge på senteret, og så tror jeg bydelen har vernet om Stadionparken under pandemien. Alle disse faktorene gjør det attraktivt å etablere seg her, forteller hun.

Ny kundeklubb

Senterlederen må i disse dager tenke nytt, spesielt når butikkene konkurrerer mot netthandel.

-Vi har startet vår egen kundeklubb i disse dager hvor vi ønsker at de kundene som ønsker det skal få gode tilbud og fordeler som kunde hos oss på Stadionparken, forteller Egeland.

Hun forteller videre at det er vanskelig å vite i hvilke kanaler man når kundene, og at tradisjonell avisreklame er dyrt, og når kun til en liten del av målgruppen. Har man en attraktiv kundeklubb, kan man nå akkurat de kundene som er interessert i det service- og handelstilbudet som vi tilbyr.

-En kundeklubb er ikke bare salg, men også mulighet for å nå våre kunder med inspirasjon, kundeklubbarrangementer og ikke minst gi kundene våre mulighet for å være de første som får vite det som skjer. Vi ønsker også å gi kundene to ekstra timer gratis parkering, sier hun.